יום רביעי, 4 באפריל 2012

"מועצת זכויות האדם" במערומיה


יורם אטינגר, (פורסם ב "חדשות מחלקה ראשונה", 25 למרץ 2012)


"מועצת זכויות האדם" של האו"מ מחד ועקרון זכויות האדם מאידך הם דבר והיפוכו. "המועצה"  - הנבחרת על ידי רוב חברות האו"מ – מהווה בבואה אותנטית של האו"מ.


נציג של בשאר אסאד השתתף בגיבוש החלטת "המועצה" לגנות את ישראל על הפרה, כביכול, של זכויות האדם בגולן, במקביל להרג 8,000 ממתנגדי אסאד ולבריחת עשרות אלפי פליטים סורים, שחלקם מחפש מקלט בגולן.

נציגים פלשתינים השתתפו בגיבוש שתי החלטות המגנות את ישראל על הפרה, לכאורה, של זכויות האדם, במקביל לעליית מספר הפלשתינים המעדיפים להתגורר בירושלים ולא בשטחי "הרשות הפלשתינית". "המועצה" לא דנה בקטל הפנים-פלשתיני העולה בהיקפו על מספר הפלשתינים שנהרגו מאש ישראלית; בחינוך לשנאה של "הרשות הפלשתינית" שהפך לקו-ייצור של מתאבדים; בתמיכת "הרשות" במשפחות המתאבדים; בהתעללות ובהוצאה להורג של מתנגדי "הרשות"; ברדיפת המיעוט הנוצרי הפלשתיני; במעצרים שרירותיים של עיתונאים פלשתינים ביקורתיים; בחקיקת גזר-דין מוות על מכירת קרקע ליהודי; בשימוש ב"מגן אנושי" לצרכי טרור; ובשיגור שיטתי ומכוון של טילים למטרות אזרחיות.  

"המועצה" מסתייעת בשרותי פרופ' ריצ'רד פאלק שהאשים את נשיא ארה"ב ב"קונספירציה של ה-11 לספטמבר", אוהד "חמאס" המגדיר מתאבדים כאמצעי התנגדות לגיטימי, ומאשים את ישראל בהתאכזרות לפלשתינים. פאלק החליף את פרופ' ג'ון דוגארד המזדהה עם תפישת עולמו.
יו"ר הוועדה המייעצת ל"מועצה" היא חאלימה ווארזאזי ממרוקו שהגנה על השימוש שעשה צדאם חוסיין ב-1988 בנשק כימי במלחמתו בכורדים.  סגנה הוא ז'אן זיגלר משוויץ, מיוזמי "פרס קדאפי לזכויות אדם" שחיבר ספרים על פשעים, כביכול, של ארה"ב נגד האנושות. יועץ נוסף הוא מיגל ברוקמן מניקרגואה שהיה נשיא "עצרת האו"מ", מעריצם של אחמדיניג'אד, של עומאר אל-באשיר נשיא סודן שהורשע בבית הדין הבינלאומי בפשעים נגד האנושות, של הרודן פידל קאסטרו ושונאי ארה"ב וישראל רמזי קלארק ונועם חומסקי. 

מ-2007 הפך גינוי ישראל לסעיף קבוע ומובנה בסדר היום של "המועצה". ישראל היא המדינה היחידה "הזוכה" לסעיף המוקדש לפעילותה, כאשר המסקנות ידועות מראש ואויבותיה אינן "זוכות" לבדיקת התנהלותן. לטענת שגריר ארה"ב באו"מ לשעבר, ג'ון בולטון, "יש במועצת הביטחון של האו"מ חברות קבועות וחברות בלתי-קבועות, אך ישראל היא המדינה היחידה שבקביעות אינה חברת מועצת הביטחון". 

80% מהחלטות האו"מ מ-2010 שגינו מדינות על הפרת זכויות האדם מוקדשות לישראל. "המועצה" גינתה את חיסול בן-לאדן ואת פעולות ישראל נגד אש"פ, חמאס וחיזבאללה, אך התעלמה מהתעצמות הטרור האסלאמי באסיה, אפריקה, אירופה וארה"ב.

55% מחברות "המועצה" הן מוסלמיות המכתיבות את החלטותיה. מרבית חברות "המועצה"  - כמו לוב, סעודיה, כווית, ג'יבוטי, אוגנדה, מאוריטניה, סנגל, מלזיה, קירגיסטן, קובה, סין ורוסיה – אינן דמוקרטיות.

התנהלות "המועצה לזכויות האדם" בפרט והאו"מ בכלל, והתעצמות איום הטרור האסלאמי, מחייבים את ישראל והעולם החופשי לפעול לפי עצת השגריר בולטון: "לאו"מ היה תפקיד שולי במלחמה הקרה, והוא הופך לשולי בעמידה מול האיום המרכזי – איום הטרור".   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה