יום רביעי, 13 ביוני 2012

מסתמן: אונסק"ו תדחה בקשה הפלסטינים להכרה בכנסיית המולד ככאתר מורשת עולמית בסיכון

טיוטת החלטה של האו"ם קוראת לדחות את הבקשה הפלסטינית להכיר בכנסיית המולד כאתר מורשת עולמית בסיכון

על פי UNWATCH
במסדרונות האום מתגלגלת טיוטת החלטה שתדחה את הבקשה הפלסטינית להכיר בכנסיית המולד כאתר מורשת עולמית בסיכון. הטיוטה מזכירה דוח שחובר בידי מומחים עולמיים שבחנו את הסוגיה ודחו את טענות הפלסטינים לפיהן כנסייית המולד עמדה בפני סכנה קיומית.
הטיוטה תיבחן על ידי ועידת 21 המדינות של אונסק"ו המתכנסת בסנט פטרבורג ברוסיה בהמשך החודש.
בכוחה של הוועדה לדחות את ההחלטה, אך מקורות פנימיים אומרים כי ייתכן שמדינות ערב החברות בועידה לא יצליחו לגבש את הרוב הנדרש של שני שלישים מהמדינות, בהתחשב בכך שמדינות רבות, ובתוכן רוסיה המארחת, לא ירצו לדחות דו"ח רשמי שחובר על ידי מומחים עולמיים של האו"ם.
זו הפעם הראשונה מזה זמן רב בו דו"ח רשמי של האו"ם דוחה בקשה פלסטינית רשמית, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדו"ח שחובר על ידי אונסק"ו בו הדומיננטיות הערבית גבוהה.
הסיבה לכך היא שזו הפעם הראשונה שהפלסטינים נוקטים ביוזמה בגוף שהוא מקצועי בעיקרו, בפרויקט המורשת העולמית, שתהליכי קבלת ההחלטות בו נעשות באופן מקצועי על ידי מומחים בתחומם, ולא על ידי 195 הממשלות המרכיבות את העצרת הכללית של האו"ם בו נקל לפלסטינים לזכות ברוב אוטומטי כמעט לכל בקשותיהם.

בבקשתם ציינו הפלסטינים כי "הכיבוש הישראלי מונע את הגעתם של חומרים מתאימים, ויצר מצב חירום באתר שיש לפעול כלפיו בצעדי חירום מיוחדים"
אלא שהדו"ח המקצועי שלל עמדה זו לחלוטין
"אנו לא רואים במצב בכנסייה נזק מיוחד או סכנות ספציפיות ההופכות את המצב בה למצב חירום המצדיקים נקיטה של צעדים מיוחדים על ידי ועדת המורשת העולמית" כתבו המומחים, לאבחנתם הכנסייה לא "ניזוקה קשות" ולא "מצויה באיום מיידי".
"אין שום צורך בפעולה מיידית לשם הגנה על הנכסים"  
יתרה מזאת, קבעו המומחים כי דווקא הממשל הישראלי הוא זה שערך שיפוץ נרחב במקום לאחרונה בגג המבנה, שנאמר כי הוא מצוי בסיכון גבוה "השיפוץ נערך בשנת 1990, כאשר העבודות נעשו ביוזמת השלטונות הצבאיים הישראלים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה